Cățelușa Cora

Viață scurtă, dar prețioasă. Ne-am trezit cu ea în curte într-o dimineață, alături de fratele ei geamăn – Dingo. Ne-ar fi plăcut mult de fratele ei, dar dintr-o cauză dubioasă l-am găsit fără suflare dintr-o dată, și așa am rămas doar cu cățelușa Cora. Poate nu atrăgea prin aspectul fizic, dar uimea prin agerimea și înțelepciunea ei.

Dacă aș fi știut că e ultima porție de mâncare ce i-o dau, poate îi puneam mai multă;

Dacă aș fi știut că e ultima dată când o văd, poate îi făceam mai multe poze;

Dacă aș fi știut că e ultima dată când o aud cum latră, poate nu-i mai spuneam: ”Cora, taci!”

Dacă aș fi știut că e ultima dată când sare în sus, poate nu-mi mai păsa de hainele mele și o lăsam să se desfășoare.

Dacă aș fi știut că e ultima dată când o am, poate mă jucam mai mult cu ea; poate o spălam și îngrijeam mai mult.

Nu mi place să depășesc limita cu iubirea pentru animale (adică să le trec din habitatul animal în cel uman), dar după 15 ani în care a fost cățelușa preferată a familiei, lacrimile curg nestivuite; pentru ascultarea pe care ne-a arătat-o, pentru bucuria cu care ne întâmpina de fiecare dată când auzea mașina la poartă sau deschideam ușa, pentru modul în care ne avertiza că cineva a pătruns în curte, pentru mulțumirea arătată la fiecare masă și mai ales pentru entuziasmul său când ne vedea acasă.

Știu, sunt poate mii și milioane de animale în suferință (unele din pofta și plăcerea carnivorilor, altele din neglijența și inconștiența oamenilor), dar măcar ceea ce ține de noi și putem face pentru un suflet sau cât lasă inima pe fiecare, să facem.

Nu-s oameni, n-au rațiune, dar simt și înțeleg mai mult decât unii dintre noi; ne citesc în priviri, ne doresc și ne simt lipsa; au alimente preferate și mai puțin preferate; înțeleg pe cine, când și cum sa latre și pe cine nu. Și cel mai important fapt: sunt supuse, poate nu toate animalele, dar cel puțin draga noastră cățelușă a atins recordul în acest punct.

Îmi va lipsi mult! 😦

catelusii Dingo si Cora

Leave a Reply

