În viețile noastre sunt multe lupte, poate tot atâtea câte au fost precizate în Vechiul Testament. Cele mai interesante mi se par acelea în care Dumnezeu lucrează ca Atotputernic. Un astfel de exemplu am citit în studiul de azi: „Domnul făcuse să se audă în tabăra sirienilor un vuiet de care şi un vuiet de cai, vuietul unei mari oştiri, şi îşi ziseseră unul către altul: „Împăratul lui Israel a tocmit împotriva noastră pe împăraţii hetiţilor şi pe împăraţii egiptenilor ca să vină să lupte împotriva noastră.”” 2 Împărați 7:6. Mie, genetic, mi s-a spus și uneori am constatat și eu, că am tendința de a inventa povești, circumstanțe ale vieții, de a presupune în avans, fără probe concrete. Mă lupt cu această particularitate și nu este ușor, mai ales că uneori, presupunerile mele s-au dovedit adevărate. 🤔 Oricum, doresc să piară aceasta trăsătură „siriană”din mine!

Am citit de câteva ori, la știri, că oamenii s-au călcat în picioare;în general pentru gratuități, la proporții și orice aduce puțin profit. Constatăm că nu este ceva nou, nu? „În adevăr aşa i s-a şi întâmplat: a fost călcat în picioare la poartă de popor şi a murit.” 2 Împărați 7:20.

Influența feminină: „El a umblat în calea împăraţilor lui Israel, cum făcuse casa lui Ahab, căci avea de nevastă pe o fată a lui Ahab, şi a făcut ce este rău înaintea Domnului.” 2 Împărați 8:18 Și mai vorbim egalitatea genurulor: dacă mai avem ce. Nu e clar că „ea” conduce sau dă direcția lucrurilor?! Din păcate.

A da pace cu cineva care nu trăiește în pace, e ca și cum ai aproba ceea ce face/practică acea persoana. Și nu este bun; trebuie mai multă cercetare /analizare înainte de a pronunța pacea. „Cum a văzut Ioram pe Iehu, a zis: „Pace, Iehu?” Iehu a răspuns: „Ce, pace! Câtă vreme dăinuiesc curviile mamei tale, Izabela, şi mulţimea vrăjitoriilor ei!” 2 Împărați 9:22.

A da mâna cu cineva implică inima. M-am gândit la aceasta adeseori și acum am găsit și fundament biblic. A întinde o mână de ajutor cuiva, sau simplul gest de a saluta dând mâna (care nu se mai practică zilele astea de când cu pandemia covid-19) implică o apropiere a sufletelor; iar acestea nu pot fi înșelate. „Plecând de acolo, a întâlnit pe Ionadab, fiul lui Recab, care venea înaintea lui. L-a întrebat de sănătate şi i-a zis: „Inima ta este tot aşa de curată, cum este inima mea faţă de a ta?” Şi Ionadab a răspuns: „Este.” „Dacă este”, a zis Iehu, „dă-mi mâna.” Ionadab i-a dat mâna. Şi Iehu l-a suit la el în car. ” 2 Împărați 10:15.

Lasă un comentariu